Pages

Saturday, August 31, 2013

I'm Back

  For a long time i'm not updating my blog. Hai and assalammualaikum. Maybe korang 'wondering' kan kenapa lama sangat aku tak update. 'Maybe' je. Aku dah lama tak update sebab busy. Too many works that i must do, no time to update these things. Not too important, study is the most important things for me at this moment. Lagi pun aku dah nak masuk umur 17. Victim of SPM next year. Sekejap kan masa berlalu? God is powerful, everything could be in this world. Aku terlalu rindu dengan masa lama aku, in last year, too many sweet memories i had.

   Mungkin tu masa lampau aku je. "Past is past, just forget it", ya. Memang patut aku lupakan sebab tu hanya kenangan, masa tak boleh berulang. Life must go on. But, tak salah nak memories balik what i have been through last year. kan? Memang tak salah, tapi sangat memeritkan bila ingat balik masa lampau aku. Life with so much pain. Percaya atau tidak, aku dah tak together lagi dengan dia. Kenapa? Because, indeed allah's plan is better. Tu je yang aku boleh cakapkan. Maybe dia bukan jodoh aku yang sebenar. Single? I'm coming. Better being single than together with people who not deserve my heart. Okay, story about my new friends, terlalu banyak 'karenah' diorang selama aku stay dekat sini. Stay dekat sini? dekat sini, tempat baru. Nak tahu? Find it by yourself. True friend, i have once. Named Wafi. Even orang ramai tak suka dia sebab dia ni suka layan ramai perempuan, bagi aku, dia yang terbaik. Time aku ada masalah, dia always tolong, and time dia ada problem, aku tolong dia. It's fair. Dia always share story dengan aku, didn't hide anything from me. Time dalam kelas, kalau dia tak datang, my life would be bored.

   Back to friends, yah. I have plenty friends. Plenty? haha, macam tak sesuai je dengar kan. But, too many fake friends. They not deserve to call friends. Time boring, baru tercari cari aku kan. Time dah senang, abaikan aku, like you're never met me before. Terasa, kecil hati aku. People nowadays will always be like that. I don't care if my 'fake friends' do it to me like that. Once i don't care about you anymore, don't ask me why. Backstabbing on me? Oh, itu lumrah. lumrah? Benda ni tak patut dijadikan lumrah manusia, cakap belakang dengan kita. Dah banyak kali aku dengar kawan aku sendiri cakap belakang pasal aku. Haha, aku tak kisah pun. Tapi, aku sakit hati sebab, perburukkan aku. "haters gonna be haters, selagi musuh tak jatuh, selagi tu dia perburukkan kita". Lebih baik berdiam diri daripada speaks, berdiam diri memang sakit. Tapi, kalau berkata-kata, keadaan makin buruk. Better pendam je kan? 'anjing kalau menyalak pun dia akan senyap'. Tu je istilah aku. Tak guna cakap belakang orang, menambahkan dosa dalam diri je. Dosa senang dibuat, pahala susah dibuat. Itu manusia. Aku cakap benda ni, sebab dah lama aku pendam.

   Setakat ni je yang aku mampu share selama stay dekat sini, that's all. Thanks for reading this. assalammuaalaikum xx